Direktørbloggen – A Day in the Life – Kosmoramavize

Her følger en rapport fra et kontor som (nesten) aldri sover når deadlines og festivalinnspurt er realiteten. Kosmorama-direktøren følger oppskriften fra div. ukeblad og oppsummerer ”Min Kosmorama-dag”.

IMG_0160

6.50 – Vekkeklokka ringer og jeg tenker ”Søren og, den hadde jeg satt litt seinere enn jeg skulle”. Jeg ligger og samler mot til å stå opp noen minutter til, så er det plutselig fart på hele firerbanden som skal ut av huset.

7.52: Kidsa og jeg rekker trikken på det berømte håret.

8.07: Mor vinker farvel i barnehagen – Kidsa er nå mest oppslukt av det som er i matboksen.

8.07 – 8.30 – Mors egentid – vandrer fra Ila til sentrum på varierende føre. Slapset i Kongens gate er ingen høydare, men godt å strekke litt på beina læll.

8.30: Ankommer kontoret og konstaterer hårkrise. Lue+kort hår er ikke alltid god kombo. Noen runder under springen, og så er vi back in business.

8.35 – 9.00 – Walking Management, er det ikke det det heter så fint? Jeg stikker hodet inn til staben og hører hva de forskjellige har på tapetet. Gjengen er ved godt mot, men vi konstaterer alle: Det er mandag.

10.00: Møte med studenter på NTNU som skal ha Medievitere i praksis hos oss. I tre uker skal vi ha tre supre unge jenter som vil bistå oss med sosiale medier og mye annet. Det er en gave å ha studenter på laget – vi gleder oss allerede til de er på plass.

11.31: Taxi tilbake til kontoret. Kollega Anette og jeg planlegger infoarbeidet og beslutter hva som må gjøres i dag og hva som kan gjøres litt senere i uka. Effektivt drosjemøte m.a.o.

12.00: Hiver innpå litt lunsj sammen med de andre på kontoret. Det er hyggelig at vi møtes rundt langbordet og snakker om andre ting enn akkurat det som skal gjøres her&nå.

12.22: Setter meg ved kontorpulten og får unna noen e-poster.

12.50: Briefing med produsent Catherine om hvordan vi ligger an på forskjellige prosjekter.

13.20: Siljes spørretime: Jeg har noen raske møter med flere i staben. Vi snakker mest om programframdriften og hvordan vi ligger an med gjestelista.

13.50ish: Jeg er tilbake ved skrivebordet og sender ut en drøss med e-poster. Blant annet kaller jeg inn til et styremøte og avlyser et annet. Nå er jeg inne i en sånn flyt at plutselig er klokka 16.00 neste gang jeg ser på den.

16.30: Det hagler inn e-poster om filmer som er landet, i limbo eller som må droppes. I dag har vi en viktig frist, noe korrespondansen bærer preg av. Korte, informative e-poster er tingen, ingen tid for lengre utlegninger.

17.20: Det tynnes litt ut i rekkene og vi som er igjen tar noen brødskiver på kjøkkenet.

17.50: Jeg starter på dagens blogg og glemmer nesten tida.

18.15: Skifter til trimtøyet og setter kursen mot ukas ”Funksjonell Yoga”. Det slår meg at det kanskje hadde vært mer funksjonelt å trene på et treningsstudio litt nærmere kontoret, men akkurat nå er jeg bare veldig fornøyd med at jeg har kommet meg bort fra pulten.

18.30: Det trenes.

19.45: Så var det meg og pulten igjen, da. Nå har resten av den harde kjerne dratt hjem. Jeg kjenner også en dragning mot Byåsen.

20.15: Sitter på trikken og oppsummerer dagen. Kanskje jeg skulle dratt hjem rett etter treninga? Jeg må huske å flytte over de oppgavene jeg ikke fikk gjort i dag til huskelista for i morgen. Vi er i den mest utfordrende fasen av samtidighetsproblematikk nå: Alt MÅ være klappet og klart til programmet er ferdig og festivalen i gang. Det blir, det blir!

Legg igjen en kommentar

