Odas tanker rundt Kosmorama-vignetten

Her kan du lese Oda Holm Strands (lyddesigner) egne notater rundt årets Kosmorama-vignett.

Kosmorama er en festival for alternativ og kulturell film, og det er det jeg har hatt klart i hodet når jeg har jobbet med mitt lyddesign. Denne vignetten illustrerer en skisse, en idé som er på vei ett sted, noe som jeg synes illustrerer Kosmorama veldig fint, fordi Kosmorama er også et sted for å fremme nye idéer og talenter.

Vignetten er ren, minimalistik og fin, og det er det jeg har prøvd å jobbe ut ifra. I min idé har jeg satset på et lyddesign, hvor jeg bevisst ikke har brukt musikk, fordi stillhet også kan være et sterkt og bra virkemiddel. Jeg har prøvd å leke med minimalisme ved å bruke forskjellige teksturer i lydene mine, og utnytte surrounddybden mest mulig.

Jeg håper at publikum skal kunne oppdage noe nytt hver gang de ser og hører vignetten.

Legg igjen en kommentar

