En ny og spennende reise.

Å skifte jobb er som å starte på en ny reise. Jeg startet min reise sammen med Kosmorama for et år siden. Etter en spennende jobb i Rød kommunikasjon og Elden musikkteater. Selv om min stilling er av administrativ art så blir dette noe nytt. Teater og film er nært beslektet og samtidig veldig ulik. Kulturproduksjon har mange likhetstrekk og samtidig er alle unik.

Ny jobb, nye utfordringer. Nye kollegaer og nye samarbeidspartnere.

Når jeg startet i Kosmorama var de i gang med planleggingen for festivalen i 2012. Jeg skulle lære og samtidig bruke min erfaring og kompetanse til utvikling.

Jeg er utålmodig av natur, men livet har lært meg at ting tar tid og at det er lurt å bli godt kjent med organisasjonen en er satt til å lede før en gjør de store endringer.

Når har det snart gått et år. Jeg har fått oppleve Kosmorama Trondheim Internasjonale Filmfestival og jeg har vært på filmfestivalen i Haugesund. Jeg har sett engasjerende film fra hele verden. Jeg har fått oppleve de fleste nye norske filmene som kommer på kino i høst, før de er kommer på kino.

Jeg er stolt av Kosmorama. Takk til alle de som har vært med å skape en fantastisk flott filmfestival i Trondheim.

Jeg har aldri regnet meg for å være veldig filminteressert, men det ble jeg på veldig kort tid. Det unike for meg med Kosmorama er at vi i Trøndelag og Trondheim har en filmfestival som gir oss mulighet til å se kvalitetsfilm fra hele verden. Verden rundt på 7 dager gjennom 90 filmer.

Det å se film er som å være på en reise. Opplevelsene spenner fra drama til humor.

Filmen lærer oss mye om folk, kulturer og de land som er bakteppe for filmen. Et kunstuttrykk som utfordrer, inspirere og trigger våre følelser.

Jeg føler meg privilegert som har en så spennende jobb. Jeg gleder meg allerede til Kosmorama 2013.

Vi har begynt å lete etter film til festivalen. Så følg med på vår hjemmeside, Kosmoblogg, facebook eller Twitter for å få tips om hva du bare må få med deg.

Legg igjen en kommentar

