En energisk kinovertsjef

Heidi jobber kanskje på Trondheim kino til vanlig, men under Kosmorama får hun plutselig med 50-60 frivillige kinoverter å gjøre. Det får henne til å smile. For det er bare sånn Heidi er.   

Navn: Heidi Marie Repvik
Alder: 28 år
Hjemby: Trondheim
Yrke: kinobetjent ved Trondheim kino

Hvordan er du som person?
– Jeg ser på meg selv som en blid person som liker å passe på at alle rundt meg har det bra. Jeg er imøtekommende, løsningsorientert og positiv.

Hva går jobben din ut på til vanlig?
– Til vanlig er jeg billettselger, skiftleder og vert ved Trondheim kino. Jeg yter service her og rydder salene, river billetter og alt annet for å gjøre kinoen til et koselig sted å være.

Hva tror du vil bli den største forskjellen fra jobben til vanlig, til å jobbe under Kosmorama?
– Det blir mye mer organisering. Jeg må sette de frivillige inn i arbeidsoppgaver og rutiner. Som sjef ønsker jeg å imøtekomme ønskene til kinovertene og høre hva de synes til enhver tid, slik at vi kan samarbeide på best mulig måte.

Hva er ditt personlige forhold til Kosmorama?
– Jeg hadde nok ikke et personlig forhold til Kosmorama før i 2006. I ettertid har jeg jobbet på kinoen, og da har jeg fått et mye bedre innblikk i festivalen. Jeg synes Kosmorama viser fine filmer som både er artige og unike. Festivalen er veldig ”der og da”. Det kommer mye folk, både foreldre med barn og andre aldersgrupper.

Hvordan synes du Kosmorama passer inn i kulturbildet i Trondheim?
– Jeg synes det er godt det skjer noe slikt som dette i Trondheim. Det er et godt tilbud for den filminteresserte og for studenter som studerer noe innenfor film. Det er spennende at Kosmorama viser såpass mange utenlandske filmer også.

Hvilke erfaringer kan du ta med deg videre fra kinovertsjefsstillingen i Kosmorama?
– Organiseringsparten kommer jeg helt klart til å ta med meg videre. Det å ha ansvaret for 50-60 stykker, og sette de ut i turnus. Selve oppfølgningen av hver enkeltperson er noe nytt for meg. Jeg ønsker å være en god kommunikasjonskilde, og få vertene til å vite at de kan komme til meg hvis det er noe.

Heidi gleder seg til selve festivalen, og til å kunne gå rundt og føle på stemningen. Hun gleder seg til å møte de frivillige, snakke om filmene under festivalen. Og rett og slett, ha det gøy. 

Tekst: Katharina Mila Hesby
Foto: Line Skjærvik

Legg igjen en kommentar

